آموزش وردپرس قالب وردپرس قالب رايگان وردپرس درس وردپرس
در خواست راهنمایی - مرجع مشاوران مالیاتی ایران | آموزش مالیات | ارزش افزوده | اظهارنامه مالیاتی | مشاوره مالیاتی | مالیات

در خواست راهنمایی

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #8408

    علی
    مشارکت کننده

    سلام و خداقوت/ علی امیرنژاد هستم و فراگیر دوره جامع نخبگان/ من برای سال مالی 97 برای دو باب مغازه که اجاره داده بودم اظهار نامه پر کردم و تقریبن 20 آبان امسال برگ تشخیص به من ابلاغ شده که در آن جریمه ای مشخص نشده و فقط برای یکی از مغازه ها در برگ تشخیص مبلغ مشمول مالیات 15 میلیون تومان و مبلغ مالیات قابل پرداخت 17000000 ریال معادل یک میلیون و هفتصد هزارتومان تعیین شده و برای مغازه دیگرم در برگ تشخیص مبلغ مشمول مالیات هشت میلیون ششصد هزار تومان و مالیات قابل پرداخت مبلغ 13000000 ریال معادل یک میلیون و سیصد هزار تومان معین شده.با توجه به این که اظهار نامه های من مستند به قرارداد اجاره همان سال بوده و در قرار داد یکی از مغازه ها مبلغ رهن سالانه 15 میلیون بوده و تاریخ عقد قرارداد نیز 1397/09/01 بوده و در قرار داد اجاره مغازه دوم هم که تاریخ آن 1397/12/01 بوده و اجاره ماهانه آن 350 هزار تومان و مبلغ ودیعه نیز 5 میلیون قید گردیده، دو سؤال دارم و ممنون میشم راهنمایی بفرمائید:
    1- ابلاغ برگ تشخیص در 1399/08/15 آیا دارای مهلت قانونی است و قابل اعتراض نیست ؟ و در صورت قبول اعتراض من چه فایده ای برای من دارد؟
    2- مبالغ مشمول مالیات و مالیلت های قابل پرداخت درج شده در برگ تشخیص که از طرف اداره مالیات (به گفته کارشناس مربوطه ) بر اساس ارزش دفتری محاسبه شده و مستندات قراردادهای قانونی اینجانب بدون ارایه دلیل خاصی منبع محاسبه قرار نگرفته اند قابل اعتراض نیست؟ اگر قابل اعتراض هست لطفن راهنمایی بفرمایید، در برگ اعتراض چه دلایلی را عنوان کنم؟

    #8412

    سلام
    1- برگ تشخیص سی روز فرصت اعتراض دارد. و شما با مراجعه به رئیس امور مالیاتی درخواست تعدیل مالیات را ارائه و تخفیف مالیاتی می گیرید.
    2-طبق قانون ارزش اجاری املاک مطابق با دفترچه ارزش اجاری تعیین می شود مگر اینکه مستاجر شخص حقوقی یا اشخاص ماده 2 قانون مالیات های مستقیم باشد و مبلغ اجاره در دفاتر مالی ثبت شده باشد که در اینصورت طبق آن مبلغ تعیین می شود.

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)

شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.

×

سلام

× سوالی داری؟چت با واتساپ