اگر صاحب کسب و کاری ، درمورد مسائل مالیاتی و حسابداری خود هوشمند باشید.
مرجع مشاوران مالیاتی ایران از سال ۱۳۸۷ فعالیت رسمی خود را در فضای مجازی آغاز نمود.
با عنایت به نبود مشاوران مالیاتی خبره در کشور، بر آن شدیم تا جمعی از نخبگان مالیاتی کشور را در کنار هم تحت عنوان خانواده مرجع مشاوران مالیاتی ایران جمع نماییم و مفتخر هستیم که در تمامی کشور دارای نمایندگی می باشیم.
کار اصلی ما در مرجع مشاوران مالیاتی ایران ارائه آموزش و خدمات مالیاتی است.
پیشنهاد ما به همه افرادی که به هر شکلی با سیستم مالیاتی کشور در ارتباط هستند این است که به دلیل حجم گسترده قوانین و مقررات و بخشنامه ها و آیین نامه ها،حتما از مشاوره مالیاتی تخصصی استفاده کنند.
سعی و تلاش همه ما در مرجع مشاوران مالیاتی خدمات با کیفیت و متوالی همراه با رضایت کامل مراجعه کنندگان به ما بوده است.
و همیشه بر این باور بوده ایم که در ازای دریافت یک ریال از مشتریان ، حداقل ده ریال منفعت و خدمت از سمت ما دریافت نمایند.
چشم انداز، ماموریت، اهداف و منشور اخلاقی مرجع مشاوران مالیاتی ایران به شرح ذیل تعریف شده است:
چشم اندازما: ارتقا دهنده ی استانداردهای وکالت تخصصی مالیاتی ، مشاوره مالیاتی و آموزش تخصصی مالیات در کشور
بیانیه ماموریت ما: ارائه خدمات تخصصی وکالت مالیاتی و هم افزایی در توان علمی و تخصصی و اجرایی خبرگان و متخصصین مالیاتی، برای توسعه و ارتقای خدمات وکالت مالیاتی، مشاوره مالیاتی، آموزش و بصورت حضوری و مجازی با تکیه بر آخرین دستاوردهای علمی و با بکارگیری مدرنترین ابزارهای علمی- آموزشی
اهداف ما:
۱- ارتقای استانداردهای تخصصی وکالت مالیاتی در ایران
۲- ارائه الگوی نمونه از وکالت حرفه ای و تخصصی مالیات بر مبنای موازین شرعی، قانونی و اخلاقی
۳- جذب نخبگان، خبرگان و متخصصین مالیات در حوزه های تخصصی، در جهت هم افزایی دانش و توانمندیهای آنها در راستای خدمت رسانی بهتر، یادگیری مستمر و توسعه تجارب
۴- پاسخ بهنگام و با بهترین کیفیت به نیازهای آموزشی و مشاوره مالیاتی سازمانها، شرکتها، نهادها و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی و وکالت پرونده های آنها در جهت احقاق حقوقشان
۵- ایجاد فرصت برای بروز و ظهور تواناییهای علمی – تخصصی و حرفه ای فارغ التحصیلان کیفی دانشگاهها در سراسر کشور
۶- ارائه خدمات آموزشی و مشاوره ای مجازی با هدف سهولت دسترسی، کاهش هزینه و ایجاد عدالت توزیعی و دسترسی یکسان ارائه دهندگان و متقاضیان خدمات مالیاتی در سراسر کشور
۷- ارتقای فرهنگ مشاوره مالیاتی و آموزش علمی، تخصصی و کاربردی در کشور
منشور اخلاقی ما: مرجع مشاوران مالیاتی ایران، منشور اخلاقی را سرلوحه خود قرارداده و در هر زمان و مکان خود و همه مشاوران خود را را ملزم به رعایت آن می داند و معتقد است رعایت اخلاق و انصاف موجب سلامت، برکت، صلاح و پایداری جامعه خواهد بود.
۱- ارزش ها
راستی و درستی: مشاوران مالیاتی مکلفند راستی و درستی را سرلوحه اعمال خود قرار دهند .
رازداری: وکیل و مشاور مالیاتی نباید اطلاعات یا اسراری را که در جریان ارائه خدمات حرفه ای خود به دست می آورند ، بدون مجوز قانونی یا اجازه موکل و یا مراجعه کننده استفاده و یا افشا کنند . همچنین باید تمهیدات لازم برای آموزش و نظارت بر کارکنان دفتر خود را در این خصوص فراهم نمایند .
صلاحیت حرفه ای: مشاوران مالیاتی باید از صلاحیت حرفه ای و تخصصی کافی در حوزه فعالیت خود برخوردار بوده و خدمات حرفه ای خویش را با دقت ، شایستگی و جدیت انجام دهند و همواره دانش مالیاتی و مهارت حرفه ای خود را به سطحی برسانند که خدمات آنها نوعاً قبول باشد و برای دستیابی به آخرین تحولات علم حسابداری و حرفه مشاوره مالیاتی در سطح مطلوب و در راستای تحقق توسعه پایدار تلاش نمایند .
رفتار حرفه ای: مشاور مالیاتی باید به گونه ای رفتار کنند که با حسن شهرت حرفه ای سازگار باشد و ا انجام اعمالی که ممکن است اعتبار حرفه مشاوره را خدشه دار کند ، پرهیز نمایند .
پایبندی به حقوق شهروندی: مشاوران مالیاتی همیشه باید حقوق شهروندی را در اولویت فعالیت حرفه ای خود قرار داده و بدان پایبند باشند .
۲- احکام اخلاقی ناظر بر معیارهای حقوق شهروندی
– مشاوران مالیاتی نباید به مراجعانی که می خواهند مقاصد غیر قانونی خود را در پوشش قانون جامه عمل بپوشانند ، ارائه طریق نمایند .
– مشاوران مالیاتی نباید مورد مشاوره یا وکالتی را که صلاحیت لازم برای انجام آن را ندارند بپذیرند ، مگر اینکه در آن مورد با یک همکار واجد شرایط ، منفرداً یا مجتمعاً همکاری نمایند .
۳- اصول شاخص ها و احکام اخلاقی مرتبط با منافع مودیان
– مشاوران مالیاتی باید با شایستگی ، روش حرفه ای مشاوره را نسبت به مشتریان خود رعایت کنند .
– مشاوران مالیاتی باید مراجعه کنندگان را از ابعاد مختلف پرونده مالیاتی مربوط آگاه سازند ، حتی اگر این کار بر خلاف میل مراجعه کنندگان ، یا منافع خود مشاور باشد.
– مشاوران مالیاتی نباید مراجعه کنندگان خود را نسبت به انجام خدمات واهی و نتایج آن امیدوار سازند.
– مشاوران مالیاتی باید از اطلاعات به دست آمده در فرآیند کار که برای مراجعه کننده جنبه محرمانه دارد ، محافظت نموده و به هیچ وجه آن را در اختیار دیگران قرار دهند ، مگر به حکم قانون.
-انجام صحیح ، مسئولانه و به موقع خدمات حرفه ای طبق مقررات قانونی و نظامات حرفه ای .
-پذیرش پرونده ها بر اساس توان بالفعل و بالقوه خویش به لحاظ دانش حرفه ای ، رشته تخصصی و تجربیات .
– پایبندی به اصل رقابت سالم و پرهیز از هر نوع اعمال نفوذ و به کار بردن روش های غیر اخلاقی برای اخذ پرونده مالیاتی.
– مشاوران مالیاتی باید در روابط کاری ، رفتارهای شفاف و صادقانه داشته باشند و هنجارهای اجتماعی را رعایت نمایند .