آموزش وردپرس قالب وردپرس قالب رايگان وردپرس درس وردپرس
حذف کامل معافیت مالیاتی از صادرات مواد خام معدنی - مرجع مشاوران مالیاتی ایران | آموزش مالیات | ارزش افزوده | اظهارنامه مالیاتی | مشاوره مالیاتی | مالیات
افشای جملات عجیب کریس رونالدو در دادگاه اتهام فرار مالیاتی؛ شش کلاس سواد دارم و بی‌گناهم!
۱۳۹۶/۰۶/۲۲
سازمان امور مالیاتی کشور با صدور اطلاعیه ای، خواستار هوشیاری مودیان مالیاتی در مقابل شگردهای متقلبانه و مجرمانه کلاهبرداران شد.
۱۳۹۶/۰۶/۲۲

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های صنایع و معادن سرب و روی ایران از حذف معافیت ۱۰۰ درصدی مالیات صادرکنندگان مواد خام معدنی بر اساس بخشنامه دولت خبر داد و گفت: این موضوع باعث آسیب به فعالان معدنی و دولت به صورت دو طرفه می شود.

حسن حسینقلی، با بیان اینکه ادبیاتی که دولت و مجلس در قبال معادن به کار می برند، ادبیات درستی نیست، عنوان کرد: همان طور که پیش از این عدم تفاهم در ادبیات معدنی باعث شده بود که تصمیمات نادرستی در این حوزه گرفته شود، این موضوع در بخشنامه اخیر هیات دولت نیز قابل رؤیت است و در جلساتی هم که با سازمان برنامه و بودجه داشتیم، به چشم می خورد. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: بر اساس متن قانون رفع موانع تولید که البته این قانون برای ما بیشتر مانع تراشی کرده است، در تعریف ماده خام آمده است که مواد خام، موادی هستند که پس از استخراج هیچ تغییر فیزیکی و شیمیایی روی آن انجام نشده و افزایش عیاری روی آن نیز اتفاق نیفتاده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های صنایع و معادن سرب و روی ایران اضافه کرد: با توجه به وضوحی که تعریف انجام شده در قانون دارد می بینیم هنوز هم موادی مانند سنگ آهن دانه بندی شده که پس از استخراج به کارخانه می رود و فرآوری می شود نیز در تعاریف قانون گذاران و دولت هنوز به عنوان ماده خام معرفی می شود و همین امر باعث شده است در بخشنامه ای که اخیرا دولت برای حذف معافیت مالیاتی مواد خام ابلاغ کرده، از محصولات معدنی که عملا ماده خام نیستند، به عنوان مواد خام یاد کنند و آنها را مشمول این حذف معافیت بدانند.

وی با اشاره به تعریف کارشناسی مواد معدنی عنوان کرد: اگر بخواهیم دقیق تر به تعاریف انجام شده نگاه کنیم باید به محصولات معدنی که در فرآیند فرآوری قرار می گیرند مانند محصولات معدنی کلوخه و دانه بندی شده و امثال اینها مواد اولیه به شمار می روند؛ نه مواد خام.

این فعال معدنی در ادامه با اشاره به بخشنامه اخیر دولت گفت: ممکن است هدف دولت تکمیل زنجیره تولید مواد معدنی باشد اما این تفکر باید از بین برود که با اجبار می توان بخش خصوصی را وادار به ورود به زنجیره تولیدی خاصی کرد، چرا که در صورت وجود سود در یک فعالیت اقتصادی قطعا بخش خصوصی علاقه دارد سرمایه خود را افزایش دهد و به آن زنجیره می پیوندد اما اگر تشخیص ندهد که سودی در کار است حتی با اجبار دولتی نیز این اتفاق نخواهد افتاد و فقط تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی ضعیف تر می شوند و دولت نیز در این میان ضرر می کنند.

وی با بیان این که وضعیت کسب و کارهای معدنی مناسب نیست، عنوان کرد: مدت هاست که هر روز قوانینی وضع می شود که بیش از این که وضعیت را بهبود ببخشد پا روی گلوی معادن می گذارد، در حالی که پنج سال است قیمت دلار در ایران ثابت شده در حالی که هزینه های تولید، هر روز افزایش می یابد. یعنی اگر پنج سال پیش یک معدن کار هزینه تولیدش ۱۰۰۰ دلار بود و محصول را ۱۲۰۰ دلار می فروخت، امروز هزینه تولیدش ۲۰۰۰ دلار است و هنوز محصول معدنی اش ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ دلار به فروش می رسد که این امر باعث مشکلات جدی برای فعالان معدنی شده است

 

میثم بهلول بندی
میثم بهلول بندی
-بیش از ده سال سابقه کار در ادارات امور مالیاتی کشور -فارغ التحصیل دانشکده وزارت امور اقتصاد و دارایی -نویسنده،مدرس و مشاور مالیاتی

دیدگاه ها بسته شده است

×

سلام

× سوالی داری؟چت با واتساپ